I denne artikkelen har vi samlet de funksjonene som er tilgjengelige i Visuell Admin.
Her finner du også linker til mer detaljerte artikler om emnene.
Funksjoner i Visuell Admin
-
Åpningstider
Administrasjon av bedriftens åpningstider, med forskjellige utfall innenfor og utenfor åpningstid og unntak ved ferie og helligdager.
Les mer om administrasjon av åpningstider
-
Talemeldinger
Innspilling og oppsett av lydfiler som brukes på bedriftens køgrupper og hovednummer.
Les mer om lydfiler og talemeldinger
-
Køgrupper
Styr hvilke køgrupper som skal kobles til hovednummer, og gjør avanserte valg for køgruppene.
Les mer om administrasjon av køer
-
VIP-lister
Sorter innringere på nummer og send dem til ønsket køgrupper, lydfil eller annet.
Les mer om administrasjon av VIP-Lister
-
Tastevalg
Legg inn tastevalg på bedriftens hovednummer slik at innringere selv kan velge riktig avdeling eller person. Fra funksjonen kan man velge hvilken lydfil som skal spilles av samt sette tidsavbrudd ved ingen inntasting. Elementer koblet til be om tastevalg kan gis hvert sitt tastevalg mellom 0 og 9, og man kan definere hvor samtalen kobles dersom innringer ikke taster inn noe, eller taster et ugyldig tastevalg. Les mer om tastevalg
-
Talepost
Ta i mot talepost på bedriftens hovednummer. Innringer vil som standard høre et pip, men man kan også velge en lydfil som skal spilles av. Beskjeder fra innringere sendes som lydfil via e-post til valgfri adresse.
-
Tilbakering
La innringere slippe ventetid i kø - Løsningen støtter både manuell og automatisk tilbakering. Ved manuell sendes det SMS eller e-post med kontaktinformasjon til valgfritt telefonnummer eller epostadresse. Ved auto ringer neste ledige kømedlem automatisk opp innringeren. Via innstillinger er følgende valg tilgjengelig.
- SMS/E-post
Må angis ved manuell tilbakering.
- Tvungen inntasting
Dersom valget aktiveres blir innringer bedt om å taste inn telefonnummeret de ønker å bli ringt tilbake på.
- Bekreftelsesmelding
Dersom valget aktiveres spilles det av en talemelding etter at innringer har tastet sitt telefonnummer. Ved deaktivert spilles talemeldingen umiddelbart.
- Ugyldig inntastet nummer
Lydfil som spilles av hvis innringer taster et ugyldig telefonnummer.
- Infomelding
Lydfil som spilles av hvis innringer får tilbud om tilbakering. Brukes kun ved tvungen inntasting.
- Ring tilbake med
Velg hvilket visningsnummer som skal benyttes ved tilbakering.
- Åpningstider
Velg hvilken åpningstid som skal benyttes sammen med tilbakering. Egne åpningstider kan benyttes, for eksempel hvis man vil unngå tilbakering i lunsjen. Les mer om administrasjon av åpningstider
Øvrige funksjoner
- Link til annen meny
Benyttes hvis man ønsker å koble samtaler til en annen IVR i Bedriftsnett.
- Personlig talepost
Mulighet for kobling av samtaler til en brukers talepostkasse (personsvar)
- Sett over ekstern
Kan brukes til å sette over samtaler til eksterne telefonnummer. Det påløper takst for samtaler som viderekobles.