All informasjon om bedriftens brukere med unntak av telefonnummer kan redigeres via administrasjonspanelet.
- Logg på Phonero Bedriftsnett
- Fra hovedmenyen velg Administrasjon.
- Velg fanen Brukere.
Alle detaljer på brukere kan synkroniseres mot Microsoft AD.
Les mer om Microsoft-integrasjonene.
Detaljer
I informasjonsfeltene kan du legge til navn, stillingstittel, avdeling, e-postadresse, rolle og valgfrie verdier i Felt 1 og Felt 2. Vær oppmerksom på at nye avdelinger først må opprettes under fanen Annet og valget Avdelinger.
Alle felter er søkbare i Bedriftskatalogen og gjør det enklere for ansatte å finne kolleger for å for eksempel sette over anrop via web-sentralbordet eller i mobilappen.
Skjult bruker
Skjult bruker kan brukes til å skjule eller vise brukeren i Bedriftskatalogen. Skjulte brukere vil fremdeles ha mulighet til å logge på sentralbordet og bruke Phonero Bedriftsnett.
Rolle
Brukerens rolle bestemmer hva personen har tilgang til i sentralbordet, for eksempel tilgang til administrasjonsmodulen eller å logge kolleger av og på bedriftens køer.
Les mer om rollestyring.
Tilgjengelighet
Her kan du overstyre brukerens tilgjengelighetsstatus.
Køer
Se alle køer brukeren er medlem av, logg brukeren av og på køer og sett prioriteringsnivå i kø (hvem det ringer på først, og sist)
Tags
Tags gjør det enklere å finne frem til riktig kollega i Bedriftskatalogen. Her kan du legge til så mange tags du vil per bruker. Disse verdiene blir søkbare i Bedriftskatalogen.
Sikkerhet
Her kan du nullstille brukerens passord og sende ut nytt passord via e-post eller SMS, aktivere tofaktorautentisering og tilbakestille autentiseringsapp slik at brukere kan konfigurere ny autentiseringsapp selv ved for eksempel bytte av mobiltelefon.
Phonero kan aktivere påtvungen tofaktorautentisering for alle ansatte. Ta kontakt med kundeservice hvis du vil aktivere dette for alle dine ansatte.
Les mer om tofaktorautentisering