Hvis du trenger å bytte ut et eksisterende SIM-kort med et nytt, har vi gjort prosessen enkel og grei. Du kan gjøre dette selv fra komforten av ditt eget hjem eller kontor, rett fra SIM-kort-siden i Din Bedrift.
Hvis du foretrekker det, kan ansatte i bedriften også bestille et nytt SIM-kort til seg selv i Ditt Phonero.
Slik bytter du ut SIM-kort i Din Bedrift:
- Logg inn på Din Bedrift
- Søk opp navnet til den ansatte, og trykk på navnet for å se abonnementet.
- Trykk på «SIM-kort».
- Finn SIM-kortet det gjelder, og trykk på "Erstatt".
- Velg om du ønsker fysisk SIM-kort eller eSIM.




Vær oppmerksom på at for å kunne bestille et nytt SIM-kort, må du være registrert som administrator i Din Bedrift. Hvis du ønsker å registrere deg, må du ha tilgang til telefonen og ditt nåværende SIM-kort, da vi sender en verifiseringskode som du vil trenge i registreringsprosessen. Dette er av sikkerhetsmessige årsaker.
Registrer bruker i Din Bedrift
Er du lei av PIN- og PUK-koder? Bytt til eSIM!
- De fleste nyere telefoner støtter eSIM, inkludert alle nyere versjoner av iPhone (fra XR og nyere) og de fleste nyere Samsung-telefoner. For å sjekke om enheten til ansatte støtter eSIM, kan du trykke på knappen nedenfor.
-
Når du velger å erstatte SIM-kort med eSIM via Din bedrift, vil en QR-kode bli sendt til den e-postadressen du oppgir. Denne QR-koden skanner den ansatte enkelt med mobilen sin for å aktivere eSIM.
-
For å sikre en sømløs overgang, anbefaler vi at den ansatte er tilkoblet Wi-Fi når vedkomne mottar eSIM, skanner koden med kameraet sitt og følger veiledningen.
-
Vær oppmerksom på at dersom du erstatter et eksisterende SIM-kort med eSIM, vil det nåværende SIM-kortet bli deaktivert i det øyeblikket vi sender QR-koden for eSIM.
Sjekk om enheten støtter eSIM Slik setter du opp eSIM på enheten
Trenger den ansatte et fysisk SIM?
-
Dersom du bestiller et fysisk SIM-kort, har du muligheten til å enten motta et nytt kort i posten, eller aktivere et allerede eksisterende ubrukt kort ved å oppgi SIM-nummeret som er tilgjengelig på kortet.
-
Hvis du velger å erstatte nåværende SIM-kort med et nytt fysisk SIM-kort, vil det være nødvendig å aktivere det nye SIM-kortet i Din Bedrift når den ansatte har mottatt SIM-kortet og er klar til å begynne å bruke det. Den ansatte kan også aktivere SIM-kortet i Ditt Phonero.
- Hvis det haster å få tak i nytt SIM-kort og den ansatte befinner seg i en av de større byene, kan vedkomne gå innom en Telia-butikk for å hente et ubrukt Phonero SIM-kort. Vi anbefaler å ringe butikken først, for å unngå bomtur i tilfelle de skulle være tomme for våre SIM-kort.
-
Får den ansatte "Ugyldig SIM"-feilmelding ved manuell registrering? Dette kan bety at kortet har vært brukt før og ikke kan gjenbrukes. Vedkomne vil da trenge et nytt kort.
Finn din nærmeste Telia-butikk