Logg inn i Din Bedrift for å flytte abonnement innad i virksomheten.

Slik flytter du abonnement:
1. Velg abonnement, klikk på "Administrer" og deretter "Flytt abonnement"
Følg disse stegene:




2. Velg hvor i bedriften du ønsker at abonnementet skal flyttes, og dato for flytt
Du kan kun velge avdelinger der du har administrator-tilgang. Hvis du trenger rettigheter til å se flere avdelinger i virksomheten, kan du kontakte oss for veiledning. Vi hjelper deg gjerne med å flytte nummeret til avdelinger som du ikke har tilgang til.
Hvis du bestiller flytting til en fremtidig dato, utføres endringen kl. 12:00 på den valgte datoen.

3. Velg hvilke løsninger abonnementet skal tilknyttes
Når et nummer flyttes, beholder det samme tidligere tilknytning til løsninger. Husk å tilpasse innstillingene i løsningene etter behov.
Hvis løsningen ikke er tilgjengelig på den nye avdelingen, kan du velge en annen tilgjengelig løsning eller fjerne tjenesten.

Flere lurer på dette:
Hva skjer med faktureringen når abonnementet flyttes?
Når et abonnement flyttes til en ny avdeling, flyttes også kostnaden for abonnementet.
Hvis abonnementet allerede er betalt for en fremtidig periode, vil disse kostnadene fra flyttedatoen automatisk bli kreditert den tidligere avdelingen og fakturert den nye avdelingen. Avregningen vil vises på en kommende faktura.
Hva skjer i Bedriftsnett (sentralbordløsningen) når abonnementet flyttes?
Når abonnementet flyttes, beholder det samme innstillinger og tidligere tilknytning til sentralbordløsningen. Husk å tilpasse eksempelvis kø-innstillinger i løsningen etter behov.
Hvis løsningen ikke er tilgjengelig på den nye avdelingen, kan du velge en annen tilgjengelig løsning eller fjerne tjenesten.
Hva skjer i Kostnadsdeling når abonnementet flyttes?
Når abonnementet flyttes, beholder det samme innstillinger og tidligere tilknytning til Kostnadsdeling. Du kan velge ny kostnadsprofil, samt tilpasse ansattnummer og lønnsart etter behov.
Hvis løsningen ikke er tilgjengelig på den nye avdelingen, kan du velge en annen tilgjengelig løsning eller fjerne tjenesten.
Hvorfor har jeg ikke tilgang til å velge flere avdelinger?
Du kan kun velge avdelinger der du har administrator-tilgang. Dette er etter avtale med telefoni-ansvarlig(e) i virksomheten din.
Hvis du trenger rettigheter til å se flere avdelinger i virksomheten, kan du kontakte oss for veiledning. Vi hjelper deg gjerne med å flytte nummeret til avdelinger som du ikke har tilgang til.
Hvordan kan jeg kansellere flytting av nummeret?
Du kan kansellere flyttingen hvis den er planlagt for fremtidig tidspunkt. For å avbryte flyttingen, velg den aktuelle brukeren og klikk på Kanseller.