Logg inn i Din Bedrift
1. Trykk på Nytt Abonnement i hovedmenyen på venstre side.
2. I nedtrekksmenyen kan du velge hvilken avdeling abonnementet skal registreres på.
3. Velg om det er et mobilabonnement eller et mobilt bredbånd du ønsker å bestille.

Opplysninger
4. Fyll ut navn på bruker.
5. Velg om du ønsker å beholde mobilnummer (overføre eksisterende nummer) eller om du ønsker et nytt nummer. Dersom dere har reserverte nummer hos Phonero kan du også velge ett av disse.

Abonnement
6. Velg abonnement og datapakke av de som er tilgjengelige på bedriftens avtale, og om abonnementet skal være med eller uten bindingstid.

SIM-kort
7. Ønsker du at Phonero skal sende et nytt SIM-kort, velger du Bestill nytt.
8. Har bedriften ubrukte SIM-kort liggende kan du velge å aktivere et av disse. Du må ha SIM-kortet tilgjengelig for å kunne fylle ut det 12-sifrede nummeret fra kortet. Er bestillingen et eierskifte vil du i tillegg få valg om å beholde SIM- kortet som allerede er aktivt på nummeret.
9. Velger du å legge til DataSIM eller TvillingSIM får du også valg om å få tilsendt nytt SIM-kort eller aktivere et ubrukt. (Du kan ha inntil fire DataSIM og ett tvillingSIM på abonnementet)
10. Kontrollsjekk leveringsadressen for å unngå at SIM-kort sendes i retur. Dette er spesielt viktig dersom SIM- kortet for eksempel skal sendes til den ansattes hjemmeadresse.

Aktivering
11. Velg når du ønsker at abonnementet skal aktiveres. Dato må settes minst 5 virkedager frem i tid dersom du har valgt å få tilsendt nytt SIM kort.
La du i forrige steg inn SIM-kort nummer må dato settes to virkedager frem i tid ved overføring av eksisterende, mens nytt nummer kan aktiveres med en gang. Er bestillingen et eierskifte vil du kunne velge aktivering «umiddelbart» (innen én time) dersom nummeret er fristilt, og du i tillegg har valgt beholde SIM eller aktivere ubrukt SIM.

Tilleggstjenester
12. Legg til ønskede tilleggstjenester. Velger du Bedriftsnettbruker mobil må du velge hvilken løsning brukeren skal legges til i dersom bedriften har flere løsninger.

Oppsummering
13. Kontroller at oppsummeringen er korrekt, og trykk Bekreft bestilling.

Les mer om Din Bedrift