Hvis du trenger å bytte ut et eksisterende SIM-kort med et nytt, har vi gjort prosessen enkel og grei. Du kan gjøre dette selv fra komforten av ditt eget hjem eller kontor, rett fra abonnements-siden i Ditt Phonero.
Hvis du foretrekker det, kan telefoniansvarlig i bedriften også bestille et nytt SIM-kort for deg i Din Bedrift.
Slik bytter du ut SIM-kortet i Ditt Phonero:
- Logg inn på Ditt Phonero
- Trykk på «Abonnement».
- Finn SIM-kortet det gjelder, og trykk på "Erstatt".
- Velg om du ønsker fysisk SIM-kort eller eSIM.
Vær oppmerksom på at for å kunne bestille et nytt SIM-kort, må du være registrert som bruker i Ditt Phonero. Hvis du ønsker å registrere deg, må du ha tilgang til telefonen og ditt nåværende SIM-kort, da vi sender en verifiseringskode som du vil trenge i registreringsprosessen. Dette er av sikkerhetsmessige årsaker.
Registrer bruker i Ditt Phonero
Er du lei av PIN- og PUK-koder? Bytt til eSIM!
- De fleste nyere telefoner støtter eSIM, inkludert alle nyere versjoner av iPhone (fra XR og nyere) og de fleste nyere Samsung-telefoner. For å sjekke om enheten din støtter eSIM, kan du trykke på knappen nedenfor.
-
Når du velger å erstatte ditt SIM-kort med eSIM fra Ditt Phonero, vil en QR-kode bli sendt til den e-postadressen du oppgir. Denne QR-koden skanner du enkelt med mobilen din for å aktivere eSIM.
-
For å sikre en sømløs overgang, anbefaler vi at du er tilkoblet Wi-Fi når du mottar eSIM, skanner koden med kameraet ditt og følger veiledningen.
-
Vær oppmerksom på at dersom du erstatter et eksisterende SIM-kort med eSIM, vil det nåværende SIM-kortet bli deaktivert i det øyeblikket vi sender deg QR-koden for eSIM.
Sjekk om enheten din støtter eSIM Slik setter du opp eSIM på telefonen din
Trenger du et fysisk SIM?
-
Dersom du velger et fysisk SIM-kort, har du muligheten til å enten motta et nytt kort i posten, eller aktivere et allerede eksisterende ubrukt kort ved å oppgi SIM-nummeret som er tilgjengelig på kortet.
-
Hvis du velger å erstatte ditt nåværende SIM-kort med et nytt fysisk SIM-kort, vil det være nødvendig å aktivere det nye SIM-kortet i Ditt Phonero når du har mottatt SIM-kortet og er klar til å begynne å bruke det.
-
Hvis det haster å få tak i nytt SIM-kort kan du sjekke med telefoniansvarlig i bedriften din om vedkomne har ledige SIM-kort i reserve.
-
Befinner du deg i en av de større byene kan du også gå innom en Telia-butikk for å hente et ubrukt Phonero SIM-kort. Vi anbefaler å ringe butikken først, for å unngå bomtur i tilfelle de skulle være tomme for våre SIM-kort.
-
Får du "Ugyldig SIM"-feilmelding ved manuell registrering? Dette kan bety at kortet har vært brukt før og ikke kan gjenbrukes. Du vil da trenge et nytt kort.
Finn din nærmeste Telia-butikk