Fra 10. april kl. 18 innfører vi BankID for tryggere og enklere innlogging! 🔐
Innlogging med BankID gir ekstra sikkerhet mot svindel og uautorisert tilgang, samt oppfyller kravene i det nye lovverket.
Hva betyr dette for deg?
-
For deg som er administrator i Din Bedrift:
Da de fleste handlingene du kan utføre i Din Bedrift krever at du må identifisere deg, vil BankID nå være eneste alternativ for å logge inn. Når du er logget inn, slipper du å bekrefte identiteten for hver handling.
-
For deg som bruker Ditt Phonero:
Du kan fortsatt logge inn med brukernavn og passord, men BankID kreves for handlinger som aktivering og endring av SIM-kort.
Trenger du hjelp?
På denne siden har vi samlet enkle guider og svar på vanlige spørsmål for å gjøre innloggingen så smidig som mulig. Hvis du har spørsmål eller trenger hjelp utover det du finner på denne siden, kan du kontakte oss her.

La oss hjelpe deg i gang!
Slik logger du inn eller oppretter bruker med BankID
Din Bedrift
Slik logger du inn med BankID:
- Gå til innloggingssiden
- Trykk på "Fortsett med BankID"
- Følg instruksjonene på skjermen
Neste gang trenger du bare BankID for å logge inn 😊🎉
Vi har lagt ved bilder som viser skjermbildene du vil møte under første innlogging.

(bildene er kun ment som illustrasjon)
Ditt Phonero
Slik logger du inn med BankID:
- Gå til innloggingssiden eller last ned og åpne Ditt Phonero-appen
- Trykk på "Fortsett med BankID"
- Velg Logg inn eller Opprett ny bruker
- Følg instruksjonene på skjermen
Neste gang trenger du bare BankID for å logge inn 😊🎉
Vi har lagt ved bilder som viser skjermbildene du vil møte under opprettelse av ny bruker.

(bildene er kun ment som illustrasjon)
Slik logger du inn eller oppretter bruker uten BankID
Din Bedrift
Da de fleste handlingene du kan utføre i Din Bedrift krever at du må identifisere deg, vil BankID nå være eneste alternativ for å logge inn. Dersom du ikke har BankID, kan du kontakt banken din for informasjon om oppretting av BankID, eller se mer her: bankid.no
Hvis du trenger hjelp med noe knyttet til bedriftens abonnement og tjenester, kan du kontakte vårt kundesenter, så skal vi gjøre vårt beste for å hjelpe deg med å finne en løsning! Kontakt oss her: phonero.no/kontakt-oss 😊
Ditt Phonero
Du kan logge inn med brukernavn, passord og engangskode på SMS og få tilgang til PIN/PUK, forbruk, bestille ekstra data, og nummeropplysning, men uten BankID får du ikke tilgang til å erstatte nåværende SIM-kort, aktivere nytt SIM-kort, eller se QR-kode til eSIM.
Slik logger du inn uten BankID:
- Gå til innloggingssiden eller last ned og åpne Ditt Phonero-appen
- Trykk på "Fortsett uten BankID"
- Følg instruksjonene på skjermen
Neste gang trenger du brukernavn, passord og engangskode på SMS for å logge inn.
Vi har lagt ved bilder som viser skjermbildene du vil møte under første innlogging.

(bildene er kun ment som illustrasjon)
Mange lurer på
Hvorfor må jeg logge inn med BankID?
For å beskytte deg som kunde og følge de nye kravene i ekom-loven, må du identifisere deg med BankID når du skal inngå, endre eller avslutte en avtale. Dette gjør vi for å hindre identitetstyveri og digital svindel, og for å sikre at det faktisk er du som utfører handlingene. Gjennom sikker identifisering påser vi for eksempel at den som bestiller SIM-kort har rett til det og er den de gir seg ut for å være.
Du kan se mer om ekom-loven her: Ekomforskriften
Phonero er opptatt av å følge lover og regler som er til for våre kunders beskyttelse og sikkerhet. Hos oss kan dere stole på at mobilabonnementene og personopplysningene deres er trygge.
Din Bedrift
Da de fleste handlingene du kan utføre i Din Bedrift krever at du må identifisere deg, vil BankID nå være eneste alternativ for å logge inn. Innlogging med BankID gir ekstra sikkerhet mot svindel og uautorisert tilgang, samt oppfyller kravene i det nye lovverket.
For å gjøre det enklere for deg, ber vi om at du verifiserer deg med BankID allerede ved innlogging. Når du først er logget inn, slipper du å bekrefte identiteten din på nytt for handlinger som krever BankID.
Ditt Phonero
Du kan fortsatt logge inn med passord og engangskode på SMS og få tilgang til flere handlinger, men uten BankID får du ikke tilgang til å erstatte nåværende SIM-kort, aktivere nytt SIM-kort, eller se QR-kode til eSIM.
Jeg har ikke BankID. Hva gjør jeg?
Din Bedrift
Da de fleste handlingene du kan utføre i Din Bedrift krever at du må identifisere deg, vil BankID nå være eneste alternativ for å logge inn. Dersom du ikke har BankID, kan du kontakte banken din for informasjon om oppretting av BankID, eller se mer her: bankid.no
Hvis du trenger hjelp med noe knyttet til bedriftens abonnement og tjenester, kan du kontakte vårt kundesenter, så skal vi gjøre vårt beste for å hjelpe deg med å finne en løsning!
Ditt Phonero
Du kan fortsatt logge inn med brukernavn, passord og engangskode på SMS og få tilgang til flere handlinger, men uten BankID får du ikke tilgang til å erstatte nåværende SIM-kort, aktivere nytt SIM-kort, eller se QR-kode til eSIM.
Hvilke handlinger krever BankID?
Din Bedrift
- Bestilling av nytt abonnement
- SIM-kort (erstatte nåværende SIM, aktivere SIM, bestille DataSIM og TvillingSIM)
- Endre bruker av nummer
- Deaktivering av nummer
- Deaktivering av sperretjenester
- Aktivering eller deaktivering av viderekoblinger
Ditt Phonero
- Erstatte nåværende SIM
- Aktivere nytt SIM
- Se QR-kode på eSIM
Hvorfor spør dere om nummeret kun brukes av meg?
I henhold til det nye lovverket er vi pålagt å ha en oversikt over hvem som faktisk bruker abonnementet, inkludert fødselsdato.
For å sikre dette må vi skille mellom:
- Personlig abonnement – brukes av én person og kan knyttes til BankID for full tilgang.
- Upersonlig abonnement – deles av flere og kan ikke knyttes til BankID.
Dette hjelper oss med å følge lovkravene og sikre korrekt registrering.
Forskjell mellom visningsnavn (alias) og "Min Profil"-navn
Når en ansatt logger inn med BankID i Ditt Phonero, hentes det folkeregistrerte navnet automatisk fra Folkeregisteret og vises under "Min Profil".
Eksisterende visningsnavn som dere har registrert vil ikke overskrives og er fortsatt det som vises i portalene, på fakturaer og i rapporter.
BankID-appen eller kodebrikke?
Du kan logge inn med BankID-appen, som er den mest brukte og anbefalte løsningen for sikker og enkel identifisering. Hvis du har BankID med kodebrikke og ønsker å gå over til BankID-appen, kan banken din hjelpe deg med å sette den opp.
Hvorfor må jeg opplyse om e-postadressen min?
E-postadressen din knyttes til kontoen for ekstra sikkerhet. Det gir oss mulig til å kunne sende deg sensitive opplysninger som for eksempel nytt passord eller lignende, direkte på e-post.
Kan jeg logge inn med passord og engangskoder på SMS eller app, i stedet for BankID?
Din Bedrift
Nei, BankID er eneste innloggingsmetode som brukes i Din Bedrift. Dette fordi du får tilgang til handlinger som krever BankID-verifisering, samtidig som det beskytter både deg og din bedrift mot svindel og uautorisert tilgang. Dersom du ikke har BankID, kan du kontakte banken din for informasjon om oppretting av BankID, eller se mer her: bankid.no
Ditt Phonero
Ja, du kan logge inn med passord og engangskode på SMS og få tilgang til flere handlinger, men uten BankID får du ikke tilgang til å erstatte nåværende SIM-kort, aktivere nytt SIM-kort, eller se QR-kode til eSIM.
Jeg har problemer med å logge inn. Hva gjør jeg?
Det kan være flere årsaker til at du ikke får logget inn. Her er noen forslag til hva du kan sjekke:
✅ Er nummeret ditt overført til Phonero?
- For å logge inn i Ditt Phonero eller Din Bedrift, må mobilnummeret ditt være aktivt i Phonero.
- Hvis nummeret ditt er under overføring fra en annen operatør, må du vente til overføringen er fullført.
✅ Sjekk at du bruker riktig BankID
- Sørg for at du benytter BankID-appen på jobb- eller privattelefonen din.
- Kontroller at BankID-en din er aktiv, og ikke sperret.
- Trenger du hjelp med BankID, ta kontakt med banken din eller besøk bankid.no.
✅ Sjekk at du har stabil internettforbindelse
- Prøv å laste inn en annen nettside for å se om internett fungerer.
- Bruker du mobilnett? Prøv å bytte til Wi-Fi (eller omvendt).
✅ Sjekk at BankID-tjenesten er tilgjengelig.
- BankID eller innloggingstjenesten kan være midlertidig nede.
- Hvis systemet er nede, må du vente til det er oppe igjen.
- Sjekk driftsstatus på:
✅ Oppdater nettleseren eller appen
- Hvis du bruker nettleser:
- Prøv å oppdatere siden med Ctrl + Shift + R (eller ⌘ + Shift + R på Mac).
- Sjekk at du bruker siste versjon av nettleseren (Chrome, Edge, Sarafi etc.).
- Prøv gjerne en annen nettleser.
- Hvis du bruker appen "Ditt Phonero":
- Sjekk at du har siste versjon installert (versjon 2.28.3 eller nyere).
- Oppdater via App Store eller Google Play.
✅ Tøm informasjonskapsler (cookies) i nettleseren
- Gå til innstillinger i nettleseren din.
- Søk etter "informasjonskapsler" eller "nettleserdata".
- Slett cookies for phonero.no eller alle nettsteder, og prøv på nytt.
✅ Får du tilgang til Ditt Phonero, men ikke Din Bedrift?
- Da kan det være at du ikke har administratorrettigheter.
- Kontakt vårt kundesenteret for å få hjelp med tilgang.