Få dypere innsikt i hvordan innringere kommer i kontakt med bedriften
Legg til målinger hvor som helst i bedriftens IVR - For eksempel når bedriften har stengt
Innringere merker ikke noe til målingene
Slik kommer du i gang
Du må først definere målingene og så plassere de på ønsket sted i en IVR
- Logg på Phonero Bedriftsnett
- Fra hovedmenyen velg Administrasjon
- Under fanen telefonioppsett velg statistikkmåling
I eksempelet nedenfor er det opprettet tre målinger. Målingen samtaler utenfor åpningstid benyttes i dette tilfellet til å telle antall samtaler som kommer inn utenfor bedriftens åpningstider.
Alle samtaler som passerer punktet for statistikkmåling loggføres, og blir tilgjengelig i statistikkmålingrapporten som da viser hvor mange samtaler bedriften får inn utenfor åpningstidene.
Målingene kan benyttes til å føre statistikk på mer enn bare antall innringere utenfor bedriftens åpningstid. En bedrift kan for eksempel følge med på antall samtaler som kommer inn til en tastevalgmeny, og da finne ut hvor mange innringere som eventuelt legger på før de taster seg videre til en av bedriftens køer.
Statistikkmålingsrapporten
- Logg på Phonero Bedriftsnett
- Fra hovedmenyen velg statistikk
- Under fanen rapporter velg statistikkmåling
Grunnlaget for statistikkmålingene er både samtaleloggen og aggregerte samtaledata. Dersom man velger en periode som går lenger tilbake i tid enn tre måneder, brukes bare aggregerte data, og da vil ikke time og klokkeslett være tilgjengelig.
Grupperingene «time, dag for dag» og «time, periode» blir utilgjengelige dersom man velger en periode mer enn tre måneder tilbake i tid. Dersom en av disse grupperingene allerde er valgt, vil ikke datovelgeren tillate at man velger en periode lengre enn tre måneder tilbake i tid.
Velg en, flere eller alle statistikkmålinger samt ønsket periode. Rapporten kan filtreres på IVR og på hvilket hovednummer samtalen har kommet inn via. Det vil si at hvis du bruker den samme statistikkmålingen i flere IVRer, kan du likevel skille på hvor mange av samtalene som er for en valgt IVR. For eksempel kan statistikkmålingen «samtaler utenfor åpningstid» brukes i alle IVRene. Velger man at rapporten skal vise «statistikkmåling: samtaler utenfor åpningstid» og «IVR: alle», vises det totale antall samtaler som har kommet inn til alle bedriftens IVRer når det er stengt.
Velger man derimot en spesifikk IVR, vil man se antall samtaler ved stengt til kun den valgte IVRen. Dersom to hovednummer går til samme IVR, kan man skille ut samtaler til et spesifikt hovednummer ved å filtrere på dette i dropdown-menyen for hovednummer.
Brukes den samme statistkkkmålingen to steder i samme IVR, vil du ikke kunne se antall samtaler for hver av dem, kun totalt.
Rapporten kan grupperes på:
- Dag
- Time, dag for dag
- Time, periode
- Ukedag, periode
- Ukedag, time for time
- Hovednummer
- Statistikkmålinger
- IVR
Det er to kolonner i rapporten. Kolonne 1 er grupperingen (dag, hovednummer, osv). Kolonne 2 er antall samtaler.
Eksport til Excel og fast utsendelse
Trykk på eksportikonet for å eksportere rapporten til Excel.
Ønsker du å motta en fast utsendelse av rapporten du har laget? Trykk på epostsymbolet for fast utsendelse. Velg om rapporten skal sendes daglig, ukentlig eller månedlig. «Periode» angir hvor mye historikk som hver rapport skal inneholde. Legg til e-postmottagere, gjør eventuelt andre justeringer og trykk «lagre».
Les mer om fast rapportutsendelse