Se detaljert informasjon om hver agent
Se tall for valgfri periode, ned på klokkeslettnivå
Skill enkelt ut alle datoer uten samtaler
Slik finner du agentrapporten
- Logg på Phonero Bedriftsnett
- Fra hovedmenyen velg statistikk
- Under fanen rapporter velg agent - detaljert
Innhold i rapporten
Samtaleloggen er grunnlaget for detaljert agentstatistikk, og derfor lagres den bare i tre måneder.
Velg rapport for en, flere, eller alle agenter, og for ønsket periode innenfor siste 3 måneder. Når man velger avdeling, velges automatisk alle agenter under valgte avdelinger, og dette vil vises under nedtrekksmenyen for agenter.
Rapporten kan filtreres på:
- Klokkeslett
-Viser kun samtaler mellom klokkeslettene som er valgt, dette gjelder for hver dag i valgt periode.
- Kø
- I tillegg til alle bedriftens køer, er også direktesamtaler et valg under denne nedtrekksmenyen. Velg en, flere eller alle.
- Som standard vises 7 kolonner (markert med understrek). Dette kan justeres under nedtrekksmenyen Kolonner.
- Total tid for periode
- Total tid for periode er summen av Innlogget tid og Utlogget tid.
- Innlogget tid
- Viser hvor mange timer og minutter valgt(e) agent(er) har vært innlogget i valgt(e) kø(er), av den totale tiden rapporten viser data for.
- Utlogget tid
- Viser hvor mange timer og minutter valgt(e) agent(er) har vært utlogget i valgt(e) kø(er), av den totale tiden rapporten viser data for.
- Antall anrop
- Totalt antall innkommende og utgående, besvarte og ubesvarte anrop
- Antall anrop er summen av Besvarte innkommende samtaler, Ubesvarte innkommende samtaler, Besvarte utgående samtaler og Ubesvarte utgående samtaler.
- Besvarte innkommende samtaler
- Antall besvarte innkommende samtaler til valgt(e) agent(er).
- Ubesvarte innkommende samtaler
- Antall ubesvarte innkommende samtaler til valgt(e) agent(er).
- Besvarte utgående samtaler
- Antall utgående besvarte samtaler fra valgt(e) agent(er).
- Ubesvarte utgående samtaler
- Antall utgående samtaler fra valgt(e) agent(er) som ikke er besvart. Samtaler som besvares av mottakers personsvar regnes som besvart.
- Sum samtaletid
- Total samtaletid for alle innkommende og utgående samtaler.
- Gjennomsnittlig samtaletid
- Gjennomsnittlig samtaletid for alle innkommende og utgående samtaler
- Total etterbehandlingstid
- Valgt(e) agent(er)s totale etterbehandlingstid for alle samtaler som er med i rapporten.
- Gjennomsnittlig etterbehandlingstid
- Valgt(e) agent(er)s gjennomsnittlige etterbehandlingstid for alle samtaler som er med i rapporten.
- AHT (Average handling time)
- Handling time er summen av samtaletid og etterbehandlingstid. Denne kolonnen viser valgt(e) agent(er)s gjennomsnittlige Handling time for alle samtaler som er med i rapporten.
- Gjennomsnittlig svartid
- Svartid er tiden det tar fra samtalen begynner å ringe hos en agent, til agenten besvarer samtalen. Denne kolonnen viser hvor lang tid agenten i gjennomsnitt bruker på å besvare en samtale.
- Ubesvarte køsamtaler
- Køsamtaler som har ringt hos en agent, men som agenten har ignorert ved å avvise samtalen, og samtaler som har ringt så lenge at den har gått videre til neste agent i køen. Samtaler der innringer har lagt på mens det ringer hos agenten teller ikke med her.
- Eksempel 1: Ringelengde per agent er satt til 20 sekunder. Det er en ledig agent innlogget i køen. Innringer venter 65 sekunder og legger på, dvs at det ringer 3 ganger fullt ut på agenten. Agenten vil få 3 ignorerte køsamtaler, og 4 ubesvarte innkommende samtaler.
- Eksempel 2: Ringelengde per agent er satt til 20 sekunder. Det er en ledig agent innlogget i køen. Innringer venter 18 sekunder og legger på. Agenten får 0 ubesvarte køsamtaler, og 1 ubesvart innkommende samtale.
- Antall utgående samtaler
- Prosent besvarte innkommende samtaler
- Prosent besvarte utgående samtaler
- Sum samtaletid innkommende
- Sum samtaletid utgående
- Maks samtaletid innkommende
- Maks samtaletid utgående
- Gjennomsnittlig samtaletid innkommende
- Gjennomsnittlig samtaletid utgående
- Antall utgående samtaler > 20s samtaletid
- Antall innkommende samtaler > 20s samtaletid
Eksport til Excel og fast utsendelse
Trykk på eksportikonet for å eksportere rapporten til Excel.
Ønsker du å motta en fast utsendelse av rapporten du har laget? Trykk på epostsymbolet for fast utsendelse. Velg om rapporten skal sendes daglig, ukentlig eller månedlig. «Periode» angir hvor mye historikk som hver rapport skal inneholde. Legg til e-postmottagere, gjør eventuelt andre justeringer og trykk «Lagre».
Les mer om fast rapportutsendelse