Ring ut og motta samtaler med innebygget Softphone
Se status på alle kolleger og om de er ledig eller opptatt
Se samtalehistorikk, sett over samtaler og mye mer.
Logg på sentralbordet
- Logg på sentralbordet via bn.phonero.no
- Skriv inn ditt mobilnummer som brukernavn
- Skriv inn ditt passord og eventuelt kode for tofaktorautentisering
Dersom du mangler passord kan det enkelt bestilles via SMS.
Les mer om pålogging, brukernavn og passord.
Sentralbordet er også tilgjengelig i et mindre format som en app for PC og Mac.
Les mer om Personlig Sentralbord.
Motta køsamtaler
For å motta samtaler må du logge på en eller flere av bedriftens køer - Klikk på navnet ditt øverst til høyre og logg på ønskede køgrupper under mine køer
Ta i bruk sentralbordet
- Samtaleruten gir deg informasjon og detaljer om innringer. Du kan også svare samtaler og ringe ut med Softphone.
- Bedriftskatalogen inneholder bedriftens ansatte og eksterne kontakter. Klikk på en kontakt for å se mer informasjon. Klikk direkte på et telefonnummer for å sette over samtale eller ringe ut. Du kan søke på navn, stilling, telefonnummer og andre detaljer avhengig av hva som er lagret på kontaktene. Du kan velge å vise mer enn én avdeling samtidig, og det er også mulig å søke i avdelingsfilteret.
- Nederst ser du oversikt over alle samtaler som venter på svar. Klikk på en samtale for å hente, gi høyere prioritet eller tildele til en kollega. Klikk for å velge hvilke køgrupper du vil se samtaler til. I fanen kølogg vises de siste samtalene, og du kan ringe tilbake samt markere ubesvarte anrop som besvart.
- Oversikt over bedriftens køer. Klikk på en kø for å se kømedlemmenes status og logge kømedlemmer av eller på.
Les mer om administrasjon av køer.
Håndtering av samtaler
Når du mottar en samtale i sentralbordet ser du hvem som ringer, samt om samtalen er satt over internt og eventuelt hvem personen pratet med sist han eller hun ringte inn til bedriften, før du svarer.
Brukere med Phonero Softphone kan svare samtaler direkte i sentralbordet. Hvis du bare har mobiltelefon må samtalen besvares på selve telefonen, men du vil allikevel se innkommende samtaler og kunne legge på via sentralbordet.
- Informasjon om innringer og automatisk oppslag mot opplysningen.
- Hvis samtalen er satt over internt så ser du hvor samtalen kommer fra under forløp.
- Under forrige ser du hvem personen snakket med sist han eller hun ringte inn til din bedrift.
- Sett over samtalen til eksterne telefonnummer - Tast inn nummeret du ønsker å sette over til
- Svar innkommende samtaler, sett aktive samtaler på pause (hold) eller legg på. Demp er tilgjengelig ved bruk av softphone.
- Oppslag mot opplysningstjenesten - Se navn og adresse til den som ringer
- Samtaler på hold samles her - Klikk på samtaler for å hente de tilbake
- Din personlige samtalelogg
- SMS-sender - Send SMS direkte fra sentralbordet til kolleger og eksterne nummer
På høyre side i samtaleruten finner du innstillinger for softphone , firmainformasjon ved treff på bedriftsopplysning , historikk for innringer , kartopplysning om innringer ;og notater på innringer
Varslinger i Windows
Bruker du Softphone i Personlig sentralbord eller i web-sentralbordet, så vil du kunne svare samtalene via varslingene i Windows 10 eller Windows 11. Trykk på varslingen mens den vises på skjermen for å svare samtalen.