Har du problemer med utgående samtaler? Les videre for tips til feilsøk.
Er riktig SIM-kort satt inn i telefonen?
Dette kan du sjekke i ditt Phonero. SIM-kortet i telefonen kan være et annet enn det som er aktivert på ditt abonnement. Telefoniansvarlig i bedriften kan bytte/bestille nytt SIM-kort for deg i Din Bedrift ved behov.
Feil på abonnementet eller feil på mobiltelefonen?
Noen ganger kan det være selve mobiltelefonen som er årsaken til problemet. For å sjekke dette kan du sette SIM-kortet ditt inn i en annen telefon og forsøke å ringe ut med den. Om det fungerer er det ikke feil på SIM- kort eller abonnement, men på mobiltelefonen din. Sjekk med produsenten av telefonen for tips til feilretting.
Opplever flere i bedriften samme problem?
Om flere i bedriften opplever samme problem, kan det være et lokalt dekningsutfall eller annen driftsfeil. Sjekk vår side for driftsmeldinger som oppdateres fortløpende om det skulle oppstå større driftsfeil som påvirker Phoneros kunder. I mange tilfeller vil feilen kunne rettes opp med en omstart av telefonen.
Er det dekningsutfall på din adresse?
I dette kartet kan du søke opp adressen du befinner deg på, og se oppdatert informasjon om eventuelle dekningsutfall og estimert rettetid.
Gjelder det samtaler til spesielle nummer?
Dersom det er spesialnummer (for eksempel opplysningstjenester eller 820/829- nummer) eller utenlandske nummer du ikke får ringt til, er abonnementet ditt mest sannsynlig sperret for disse. Eventuelle sperrer på abonnementet vil være synlig i ditt Phonero under tjenester, og telefoniansvarlig i bedriften har mulighet til å endre disse via Din Bedrift .
Har du aktivert 4G tale?
Med 4G tale får du den beste tilgjengelige lydkvaliteten, samt raskere oppkoblingstid. Uten 4G tale vil telefonen være avhengig av 2G eller 3G dekning, og ettersom 3G nettet er i ferd med å stenges ned vil dette kunne medføre dårligere lydkvalitet og lengre oppkoblingstid.