Under finner du svar på hva du må gjøre med BankID hvis du har fått ny mobiltelefon, eller om du har fått nytt SIM-kort fra Phonero.
BankID-appen
- Ved SIM-bytte til nytt SIM-kort eller eSIM vil BankID-appen fungere som før.
- Har du fått ny mobiltelefon må du laste ned BankID-appen på din nye mobil og
reaktivere appen.
Les mer om Bank-ID appen
Skjermbilder fra autentisering med BankID-appen
BankID-kodebrikke
Benytter du kodebrikke trenger du ikke gjøre noe som helst ved SIM-bytte eller ved kjøp av ny telefon. Dette er fordi kodebrikken ikke er tilknyttet verken SIM-kortet eller mobiltelefonen.
Ta kontakt med banken din om du trenger hjelp da vi i Phonero dessverre ikke kan hjelpe deg med din BankID.
Hvilken type BankID kan jeg bruke med fysisk SIM-kort/eSIM?
SIM-kort (fysisk)
- BankID-kodebrikke
- BankID-app
eSIM
- BankID-kodebrikke
- BankID-app