Aller først vil vi gjerne ønske deg hjertelig velkommen! Vi takker for tilliten, og er glade for å ha deg med på laget! På denne siden har vi samlet informasjon som vi tenker er relevant for deg som ny kunde i Phonero.
Overføring til Phonero
Når vi klargjorde ditt nye SIM-kort så sendte vi deg en SMS med informasjon om hvor SIM-kortet ble sendt. Hvis du ikke har mottatt SIM-kortet kan du klikke på utsagnet som beskriver din situasjon best:
Jeg trenger fysisk SIM, og det er mer enn to timer til mitt overføringstidspunkt
-
Sjekk med administrator hos arbeidsgiveren din, om vedkommende har fått ubrukte SIM-kort. Administrator kan for eksempel være avdelingsleder, daglig leder eller telefoniansvarlig i bedriften. Vi sender vanligvis ut noen ubrukte SIM-kort til alle nye kunder.
-
Befinner du deg i en av de større byene kan du gå innom en Telia-butikk for å hente et ubrukt Phonero SIM-kort. Vi anbefaler deg å ringe butikken først, for å unngå bomtur i tilfelle de skulle være tomme for våre SIM-kort. Du finner en oversikt over Telia-butikker på Telia.no her .
-
Dersom du ikke får tak i et ubrukt SIM-kort må du kontakte vårt kundesenter sånn at vi kan sende deg et nytt SIM-kort til ønsket adresse, og eventuelt hjelpe deg med å utsette overføringstidspunktet. 👉 Kontakt oss her
Jeg trenger fysisk SIM, og det er mindre enn to timer til mitt overføringstidspunkt
Kontakt kundesenteret vårt snarest mulig på chat eller telefon 94004500 sånn at vi kan hjelpe deg med å utsette overføringstidspunktet, og sende deg et nytt SIM-kort til ønsket adresse.
Jeg trenger QR-kode for å aktivere eSIM
Vi sender e-post med QR-kode til bedriftens administrator med mindre det er spesifisert noe annet i bestillingen. Administrator kan for eksempel være avdelingsleder, daglig leder eller telefoniansvarlig i bedriften.
-
Sjekk først med administrator hos arbeidsgiveren din, om vedkommende har mottatt QR-koden din på epost.
-
Dersom du ikke får tak i e-posten med QR-koden til ditt abonnement, må du kontakte vårt kundesenter sånn at vi kan sende koden direkte til deg. 👉 Kontakt oss her
-
Hvis det er mindre enn to timer til nummeret ditt overføres må du kontakte oss på chat eller telefon 94004500 snarest mulig sånn at vi får sendt deg QR-koden før nummeret overføres.
Jeg har fått tak i et ubrukt SIM som jeg ønsker å benytte
Får du tak i et ubrukt SIM-kort må du deretter ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan hjelpe deg å bytte.
Ha SIM-kortet tilgjengelig når du tar kontakt, da vi trenger SIM-nummeret du finner enten på toppen av brevet det kom sammen med, eller på selve kortet. 👉 Kontakt oss her
Hvis det er mindre enn to timer til nummeret ditt overføres må du kontakte oss på chat eller telefon 94004500 snarest mulig sånn at vi får registrert det nye SIM-kortet på nummeret ditt.
Når vi har registrert abonnement ditt og klargjort ditt nye SIM-kort, så sender vi deg en SMS med tidspunktet for når nummeret ditt skal overføres til Phonero.
Dersom du ønsker å endre tidspunktet må du kontakte vårt kundesenter så hjelper vi deg. 👉 Kontakt oss her
Hvis det er mindre enn to timer til nummeret ditt overføres må du kontakte oss på chat eller telefon 94004500 snarest mulig så vi kan hjelpe deg med å utsette overføringen.
Når vi bestiller overføring av mobilnummer til Phonero, får vi en tilbakemelding fra nåværende operatør dersom nummeret er registrert på en annen juridisk eier enn det som foreligger i bestillingen.
Vi trenger da en godkjennelse fra juridisk eier som sier at det er OK å overføre nummeret til Phonero, og at det er OK at ny bedrift overtar som juridisk eier. I tillegg må e-posten inkludere hvilket nummer det gjelder.
Juridisk eier kan sende denne bekreftelse til bekreftelse@phonero.no
Slik gjør du
- Ta ut det gamle SIM-kortet
- Undersøk hvilken størrelse du trenger på SIM-kortet og knekk ut riktig størrelse
- Sett det nye SIM-kortet inn i telefonen
SIM-kort fra Phonero kan knekkes ut som mini-, micro- eller nano- SIM:
Slik bytter man SIM-kort på en iPhone
Slik bytter man SIM-kort på en Samsung
Mange lurer på dette:
Vi anbefaler å laste ned appen ditt Phonero etter at du har tatt i bruk ditt nye SIM- kort fra Phonero. Her har du alltid oppdatert oversikt over abonnement, dataforbruk og PIN- og PUK-kode. Skulle du ha behov for ekstra data eller ønske om å endre abonnement kan du også gjøre dette fra ditt Phonero. Appen er gratis og tilgjengelig både som mobilapp og i nettleser.
Last ned Ditt Phonero her
Hvis du benytter BankID appen i dag så trenger du ikke foreta deg noe i forbindelse med overføringen.
Les mer om appen på BankID.no
Så lenge kontaktene dine er lagret lokalt på telefonen din eller gjennom sky lagring vil du ikke miste disse når du bytter til SIM-kort fra Phonero.
I noen tilfeller, særlig på eldre telefoner kan kontakter være lagret på SIM-kortet ditt, noe som fører til at du mister lagrede kontakter dersom du bytter SIM-kort.
Hvis du er i tvil så anbefaler vi at du sjekker at kontakter er lagret på telefonen din før du bytter SIM-kort. Du kan se i brukermanualen for din telefon for å finne fremgangsmåte for lagring av kontakter.
Ditt Phonero - oversikt og kontroll over eget mobilabonnement
Vi anbefaler å laste ned appen ditt Phonero etter at du har tatt i bruk ditt nye SIM- kort fra Phonero. Her har du alltid oppdatert oversikt over abonnement, dataforbruk og PIN- og PUK-kode. Skulle du ha behov for ekstra data eller ønske om å endre abonnement kan du også gjøre dette fra ditt Phonero. Appen er gratis og tilgjengelig både som mobilapp og i nettleser.
Last ned Ditt Phonero her
Phonero Bedriftsnett App - sentralbord i lommeformat
Phonero Bedriftsnett appen effektiviserer og forenkler arbeidshverdagen til alle ansatte. Her får du automatisk nummeroppslag ved innkommende samtaler. Du kan gi innringere beskjed om at du er opptatt når du har møte i kalenderen, finne kolleger for å ringe og sette over samtaler via bedriftskatalogen, og du kan logge inn og ut av bedriftens svarsteder/køgrupper.
Phonero Bedriftsnett appen er tilgjengelig for alle med Phonero mobilabonnement og tjenesten Phonero Bedriftsnett. Trenger du bare tilgang til appen? Akkurat nå lar vi bedrifter teste appen gratis i tre måneder. Les mer om kampanjen
Hvorfor to apper?
Vi jobber løpende med utvikling og modernisering av tjenestene våre. Vi har sett behovet for å gi kundene våre større oversikt og kontroll over mobilabonnementene sine, samt mulighet til å gjøre justeringer fra mobiltelefonen. Derfor har vi utviklet ditt Phonero med flere muligheter for selvbetjening. Samtidig ønsker vi å rendyrke Bedriftsnett-appen. Ved å tilby to apper får vi plass til flere funksjoner, vi gjør appene mer brukervennlige samtidig som vi forkorter utviklingstiden for lansering av nye oppdateringer.
Vi anbefaler å laste ned appen ditt Phonero etter at du har tatt i bruk ditt nye SIM- kort fra Phonero. Her har du alltid oppdatert oversikt over abonnement, dataforbruk og PIN- og PUK-kode. Skulle du ha behov for ekstra data eller ønske om å endre abonnement kan du også gjøre dette fra ditt Phonero. Appen er gratis og tilgjengelig både som mobilapp og i nettleser.
Last ned Ditt Phonero her
Hvordan endrer jeg PIN-koden på iPhone?
Finn frem telefonmenyen på mobilen slik at du har ringeknappene tilgjengelig. Tast deretter inn:
**04*gammel pin*ny pin*ny pin#
Du kan også endre PIN-koden på din iPhone via telefonens meny:
- Gå til innstillinger
- Velg mobilnett
- Velg SIM-PIN-kode
- Velg Endre PIN-kode
Her kan du endre PIN-kode, eller slå den av og på. Du må først oppgi nåværende PIN-kode før du velger ny.
Hvordan endrer jeg PIN-koden på Android?
Finn frem telefonmenyen på mobilen slik at du har ringeknappene tilgjengelig. Tast deretter inn:
**04*gammel pin*ny pin*ny pin#
Du kan også endre PIN-koden på din Android-telefon via telefonens meny:
- Gå til innstillinger
- Velg Låseskjerm og sikkerhet
- Velg Andre sikkerhetsinnstillinger
- Velg Angi SIM-kortlås
Her kan du endre PIN-kode, eller slå den av og på. For å endre SIM-koden din velger du "Endre PIN-kode for SIM-kort". Du må først oppgi nåværende PIN-kode før du velger ny. Denne må du også bekrefte ved å trykke ok.
Vi anbefaler å laste ned appen ditt Phonero etter at du har tatt i bruk ditt nye SIM- kort fra Phonero. Der kan du se og administrere visning av nummeret ditt på nummeropplysningstjenestene.
I tillegg har du alltid oppdatert oversikt over abonnement, dataforbruk og PIN- og PUK-kode. Skulle du ha behov for ekstra data eller ønske om å endre abonnement kan du også gjøre dette fra ditt Phonero. Appen er gratis og tilgjengelig både som mobilapp og i nettleser.
Last ned Ditt Phonero her
Nyere mobiltelefoner får automatisk riktig oppsett for mobildata og MMS etter at du bytter til Phonero-SIM.
Skulle du likevel ha problemer med mobildata etter overføringen anbefaler vi at du først prøver å skru Flymodus på/av. Hvis det ikke hjelper kan du sjekke at du har riktig oppsett.
Les mer om oppsett av MMS og mobildata
Er du administrator for bedriften?
Da burde du sjekke ut Din Bedrift . Her får du kontroll over hele bedriften sine abonnement på ett og samme sted. Du kan også opprette nye abonnement helt selv på bare noen få minutter.
Når du får din første faktura vil du kanskje ha noen spørsmål om den, og svar på det aller meste finner du i denne artikkelen.
Din opplevelse er viktig for oss!
Hvis det er ting du lurer som du ikke fant svar på her så er du hjertelig velkommen til å kontakt med kundesenteret vårt slik at vi kan hjelpe deg i mål.
👉 Kontakt oss her
