Har du allerede opprettet bruker i Ditt Phonero, finner du PIN og PUK ved å gå inn i appen eller logge inn på https://ditt.phonero.no/ via nettleser.
- Logg inn i Ditt Phonero
- Trykk på PIN og PUK
- I appen ser du først PIN og PUK til hovedSIM. Sveip for å se kodene til eventuelle Tvilling/DataSIM.
På de fleste telefoner kommer du også inn på appen dersom du er på WiFi, selv om SIM- kortet er låst. Gjelder ikke dette for din telefon, kan du logge inn via nettleser på pc.
OBS det er kun den opprinnelige PIN- koden du finner i Ditt Phonero. Har du endret til en egen kode og har glemt den, må du taste feil 3 ganger, deretter taste inn PUK og så velge en ny PIN- kode.
Slik endrer du PIN-kode på Samsung
Slik endrer du PIN-kode på iPhone
Får du ikke logget inn i Ditt Phonero?
Administrator i Din Bedrift kan hente ut PIN og PUK for ditt abonnement. Les mer om det her.
Tastet feil PUK-kode
Du har 3 forsøk på å taste riktig PIN-kode. Taster du feil 3 ganger, blir du bedt om å taste inn PUK kode. Du har 10 forsøk på å taste riktig PUK- kode, og hvis du taster feil 10 ganger blir SIM-kortet blokkert, og en administrator må bestille nytt SIM- kort i Din Bedrift.