Overfør kalenderhendelser inn i sentralbordet
Få automatiske oppslag i ditt CRM-system
Bli opptatt på mobilen i teams-møter
Phonero tilbyr integrasjoner mot en rekke systemer, både direkte og via tredjeparter. Ta gjerne kontakt med Phonero dersom din bedrift ønsker integrasjon mot et system som ikke er beskrevet i listen nedenfor, eller mer informasjon om hva vårt API kan benyttes til.
Microsoft-integrasjoner
Phonero tilbyr direkte integrasjoner mot Microsoft Exchange, Microsoft Active Directory og Microsoft Teams slik at bedriften kan oppnå optimal samhandling på tvers av alle ansatte.
Microsoft Exchange
- Overfør kalenderhendelser for 28 dager frem i tid inn i Bedriftskatalogen i sentralbordet og mobilappen.
- Oppdater tilgjengelighetsstatus og aktiver viderekoblinger automatisk ved møter.
- Logg automatisk av bedriftens køer når du er i møte.
Med integrasjon mot Microsoft Exchange tilgjengeliggjøres kalender i Bedriftskatalogen i sentralbordet og mobilappen. Dette gir ansatte oversikt over kollenes møter nå, i dag og 28 dager fremover i tid. Bedriften velger om emnefelt og lokasjon på hendelser skal importeres til Bedriftsnett. Videre kan tilgjengelighetsstatusen i Bedriftsnett følge Exchange-statusen for automatisk viderekobling av mobilsamtaler. Oppsettet styres via et eget administrasjonspanel for integrasjonen i Phonero Bedriftsnett.
Microsoft Exchange-integrasjon med mulighet for automatisk utlogging av kø og automatisk oppdatering av tilgjengelighetsstatus er tilgjengelig nå.
Microsoft Active Directory
- Oppdater navn, stilling, avdeling og andre detaljer i Bedriftskatalogen automatisk.
- Opprettelse av eksterne kontakter i Bedriftskatalogen.
Bedriftskatalogen gir oversikt over bedriftens ansatte og eksterne kontakter. Den er tilgjengelig fra sentralbordet og mobilappen, og gjør det enklere for ansatte å finne hverandre. Med integrasjon mot Microsoft Active Directory oppdateres alle ansatte automatisk med riktig navn, stillingstittel, avdeling med mer. Ett telefonnummer brukes som unik identifikator, og brukere i AD som ikke har mobilabonnement med Bedriftsnett kan legges til som eksterne kontakter.
Microsoft Active Directory-integrasjon mot on-premise-løsninger og integrasjon mot Azure (Office 365) er tilgjengelig nå.
Microsoft Teams
- Ring ut og motta samtaler via Microsoft Teams.
- Vis Teams-status i Bedriftskatalogen i sentralbordet og mobilappen.
- Bli opptatt i Teams når du er opptatt i en mobilsamtale.
Med Phonero Bedriftsnett utvides nytteverdien av Microsoft Teams som kommunikasjonskanal. Eget teams-statusikon i Bedriftskatalogen i sentralbordet og mobilappen gir ansatte oversikt over kollegenes status i Teams til enhver tid, på samme sted som de også kan se ansattes mobilstatus og møtestatus fra Exchange. I tillegg kan integrasjonen overføre mobilstatus (ledig/opptatt) inn i Teams, og med Tale i Teams kan de ansatte ringe ut og motta telefonsamtaler direkte i Teams. Bruk One Number for å få muligheten til å få mobilsamtaler til og fra Teams.
Microsoft Teams-integrasjon med statusintegrasjon mot web-sentralbordet og Tale i Teams samt One Number er tilgjengelig nå. Det er også statusintegrasjon mot Bedriftskatalogen i Bedriftsnett Mobilapp og mobilstatus inn i Microsoft Teams.
Bedriftsnett API
Vårt Bedriftsnett-API kan brukes til å hente ut informasjon og styre en rekke funksjoner i bedriftsnettet. Med vårt API kan bedrifter integrere Bedriftsnett mot egne systemer. Eksempler på hva API-et kan benyttes til inkluderer:
- Oversikt over telefonnummer tilknyttet bedriften
- Oversikt over brukere tilknyttet bedriften
- Håndtering av samtaler via API
- Trykk og ring (click to call) via API
- Se, opprette og slette kalenderhendelser
- Styre tilgjengelighetsstatus via API
- Abonnere på samtalestatus
- Abonnere på køstatus
Bli kontaktet av Phonero
Tilgjengelige integrasjoner
Phonero aktiverer tilgang til vårt API men vi utfører ikke nødvendige konfigurasjoner i tredjepartssystemer. Phonero sin samarbeidspartner Nettsoft AS kan bistå med integrasjoner mot en rekke systemer. Les mer om Nettsoft AS på https://www.nettsoft.no/phonero For øvrige systemer, for eksempel kontaktsenterløsninger, må integrasjonen aktiveres av systemleverandør eller forhandler for at integrasjonen skal fungere.
Bedriften kan benytte seg av en enkeltintegrasjon eller kombinere flere av integrasjonene beskrevet nedenfor.