Med integrasjoner mot Microsoft Exchange, Teams og Active Directory i Phonero Bedriftsnett kan du oppnå bedre samhandling i bedriften.
- Bli opptatt på mobilen når du er opptatt i møter
- Svar mobil- og køsamtaler fra bedriftsnett direkte i Teams
- Se kollegers Teams- og Outlook-status i Bedriftskatalogen
Her finner du integrasjonene
- Logg på Phonero Bedriftsnett
- Fra hovedmenyen velger du Integrasjoner
- Du finner de tre integrasjonene under hver sin fane
- Trykk på + under oppsett for å legge til en ny integrasjon
Microsoft Exchange-integrasjon
Med kalenderintegrasjon mot Exchange kan du vise kalenderhendelser i sentralbordet og mobilappen, få automatisk endring av tilgjengelighetsstatus og utlogging av køgrupper når du har møter i kalenderen.

Du kan selv bestemme hvilke typer hendelser som skal overføres til bedriftsnett, om dere skal vise emnefelt og lokasjon i sentralbordet og om tilgjengelighetsstatusen til kolleger automatisk skal oppdateres etter hendelser i Exchange.
- Skru på (av på-knapp) «brukertilgjengelighet følg kalender» for å la tilgjengelighetsstatusen til alle brukere følge hendelser i exchange. Brukere kan også velge å skru av og på dette via min profil selv.
- Under knytninger velger du hvilke typer hendelser som skal synkroniseres, om emnefelt og lokasjon skal vises i sentralbordet og hvilke tilgjengelighetsstatuser som skal bli aktivert
- Via fanen «brukere» kan du skru av og på synkronisering av enkeltbrukere, se status på alle brukere og teste synkronisering på en og en bruker.
Følg veiledningen tilgjengelig fra grensesnittet i Bedriftsnett for å se hvordan du oppretter en Azure AD-applikasjon for Exchange kalenderintegrasjon.
Microsoft AD-integrasjon
Med AD-integrasjon får du en alltid oppdatert bedriftskatalog med informasjon om alle kolleger, uten å løfte en finger. Bedriftskatalogen oppdateres automatisk med riktig navn, stillingstitler, e-postadresser og lignende, avhengig av hva du velger å synkronisere.

Du kan selv bestemme hva som skal synkroniseres, og du kan se status og teste synkronisering på hver enkelt bruker via fanen «brukere». Ved å åpne en bruker ser du hvilken data som er overført mellom AD og bedriftsnettet.

Følg veiledningen tilgjengelig fra grensesnittet i Bedriftsnett for å se hvordan du oppretter en Azure AD-applikasjon for AD-integrasjon.
Microsoft Teams-statusintegrasjon
Med Teams-statusintegrasjon blir kollegers Teams-status synlig i sentralbordet og mobilappen, slik at du vet om kolleger er ledig eller opptatt i Teams før du ringer eller setter over samtaler. Du kan også la mobilstatusen påvirke Teams-statusen, slik at du blir rød i teams når du sitter i en mobilsamtale.
Du kan skru av og på synkronisering på hver bruker via fanen «brukere».

Følg veiledningen tilgjengelig fra grensesnittet i Bedriftsnett for å se hvordan du oppretter en Azure AD-applikasjon for Teams-statusintegrasjon. Vær oppmerksom på at du også må legge til brukernavn og passord for integrasjonsbrukere i grensesnittet for at systemene skal være i stand til å kommunisere sammen.
Tale i Microsoft Teams
Øk effektiviteten og senk kompleksiteten med Microsoft Teams som eneste kommunikasjonskanal. Med Tale i Teams kan du både svare vanlige samtaler og ringe ut til hvilket som helst telefonnummer fra Teams. Det er også mulig å svare køsamtaler fra Bedriftsnett samt sette over samtaler til kolleger som så svarer samtalene Teams, og du kan få mobilnummeret ditt inn i Teams med Phonero One Number-tjenesten.
Tjenesten må bestilles av Phonero, les mer her: https://www.phonero.no/kampanje/taleiteams