Lydmelding forteller innringer at du er opptatt og når du blir ledig igjen
Sett samtaler videre til en kø, en lydmelding, et telefonnummer eller personsvar
Kan synkroniseres med mobiltelefonens kalender
Kom i gang med tilgjengelighet
- Last ned og logg på Phonero Bedriftsnett Mobilapp
- Trykk på ledig fra forsiden for å bytte tilgjengelighet
- Trykk på for å åpne hovedmenyen, og velg tilgjengelighet for å redigere viderekoblingene på en eller flere statuser
Rediger viderekoblinger
- Gå til tilgjengelighet i hovedmenyen
- Trykk innstillinger nederst på skjermen
- Velg rediger på statusen du ønsker å endre på
Tilgjengelige viderekoblinger
Viderekoblinger under ved oppringing gjelder samtaler som ringer på din telefon når du er ledig (ikke i samtale), mens viderekoblinger under ved opptatt gjelder samtaler som kommer inn når du er opptatt i samtale. Du kan i begge tilfeller velge om det skal ringe først på telefonen din eller ikke, før viderekoblingen inntreffer.
- Min telefon
Samtaler ringer bare til din telefon
- Kø
Innringer viderekobles til en køgruppe hvor flere kolleger kan svare samtalen. Les mer om køer.
- Min svartjeneste
Innringer kobles til en av seks tilgjengelige tastevalgsmenyer.
Min Svartjeneste
Med Min Svartjeneste viderekobles innringer til en av seks tilgjengelige tastevalgsmenyer, enten før eller etter at det har ringt på din telefon.
- Personsvar og vent
Gir innringeren to tastevalg: «tast en for å legge igjen en beskjed, eller tast tre for å likevel forsøke å ringe»
- Personsvar, vent og sentralbord
Gir innringeren tre tastevalg: «tast en for å legge igjen en beskjed, tast to for å bli satt over til sentralbordet, tast tre for å likevel forsøke å ringe»
- Personsvar, sentralbord, kø
Gir innringeren tre tastevalg: «tast en for å legge igjen en beskjed, tast to for å bli satt over til sentralbordet, tast tre for å bli satt over til en kollega»
- Vent, eksternt sentralbord
Gir innringeren to tastevalg: «den du ringer er opptatt, tast en for å likevel forsøke å ringe, tast to for å bli satt over til sentralbordet»
- Personsvar, vent, eksternt sentralbord
Gir innringeren tre tastevalg: «tast en for å legge igjen en beskjed, tast to for å bli satt over til sentralbordet, tast tre for å likevel forsøke å ringe»
- Personsvar, eksternt sentralbord
Gir innringeren to tastevalg: «du får nå følgende valg, tast en for å legge igjen beskjed, tast to for å bli satt over til sentralbordet»
Hvor samtalen går dersom du viderekobler til sentralbord, kø og eksternt sentralbord setter du opp via instillinger for min svartjeneste i web-sentralbordet. Les mer om tilgjengelighet i web-sentralbordet.
Opplest fravær
Innringer får opplest din gjeldende tilgjengelighetstatus og utløpstidspunkt, for eksempel «Den du ringer er i møte fram til i dag klokken 13». Denne funksjonen er spesielt anbefalt i kombinasjon med Min Svartjeneste og automatisk kalendersynkronisering.
Synkroniser kalender
Med kalendersynkronisering kan tilgjengelighetsstatusen følge hendelser i kalenderen din automatisk. Når du har en hendelse i kalenderen, vil tilgjengelighetsstatusen din automatisk settes til møte, og eventuelle viderekoblinger du har aktivert på møtestatusen vil bli gjeldende.
- Gå til tilgjengelighet fra hovedmenyen i appen
- Trykk på synkroniser kalender nederst på skjermen
- Skru på avtaler til Bedriftsnett
- Trykk på velg kalender og skru på en eller flere kalendere
- Trykk lagre øverst til høyre
- Skru på følg tilgjengelighet fra kalender