2-trinns bekreftelse (2FA) gir et ekstra lag med sikkerhet for kontoen din, og beskytter både din personlige informasjon og virksomhetens data. 2-trinns bekreftelse er aktivert for alle som benytter Ditt Phonero, for å redusere risikoen for uautorisert tilgang, og sikre at kun du kan logge inn på din konto. Hver gang du logger deg inn i Ditt Phonero, vil du trenge passordet ditt og en engangskode. Denne veiledningen viser deg hvordan du raskt og enkelt setter opp 2-trinns bekreftelse for Ditt Phonero.
Slik setter du opp 2-trinns bekreftelse i Ditt Phonero:
1. Logg inn på Ditt Phonero
- Vi anbefaler at du benytter en datamaskin første gang du logger inn med 2-trinns bekreftelse.
- Åpne nettleseren og gå til nettsiden ditt.phonero.no
- Logg inn med ditt brukernavn og passord.
- Når du er innlogget, vil du bli bedt om å sette opp 2-trinns bekreftelse.
2. Aktivering av 2-trinns bekreftelse
- Følg skjerminstruksene for å starte oppsettet av 2-trinns bekreftelse.
- Last ned Google Authenticator eller Microsoft Authenticator fra App Store eller Google Play.
-
Skann QR-koden som vises på skjermen din med autentiseringsappen.
3. Bekreftelse av oppsett
- Når du har skannet QR-koden eller lagt inn nøkkelen manuelt, vil autentiseringsappen generere en 6-sifret kode.
-
Skriv inn koden som vises i appen på nettsiden for å bekrefte oppsettet.
- Når koden er bekreftet, er 2-trinns bekreftelse aktivert for Ditt Phonero.
4. Hva skjer videre?
- Etter at 2-trinns bekreftelse er aktivert, vil du bli bedt om å oppgi en kode fra autentiseringsappen din hver gang du logger inn.
5. Problemer med innlogging
- Hvis du ikke kan skanne QR-koden via appen, kan du velge å skrive inn koden manuelt.
- Trykk på Får du ikke scannet QR-koden?.
- Åpne appen og velg Skriv inn koden manuelt.
-
Skriv inn koden du ser under Nøkkel i Ditt Phonero.